Egy az igazság, vagy sok igazság is megfér egymás mellett? | Önmegvalósítás.hu

Egy az igazság, vagy sok igazság is megfér egymás mellett?

Csizike bejegyzésére ötlött fel bennem, hogy nem csak az én egyetlen igazság keresésem létezik, hanem vannak, akik abban hisznek, hogy sokféle igazság megfér egymás mellett, akár párhuzamosan is, vagy máshogy!
Vajon mi az igazság az igazsággal kapcsolatban? Egy igazság van a sok információ csúcsán, amit megtalálhatunk, ha átverekedjük magunkat a számtalan hazugságon, tévképzeten és részigazságon keresztül? Vagy több igazság is van, attól függően, hogy honnan nézzük?

Mit gondolsz erről?

Beküldte: | 2010. febr. 12. péntek - 13:27

Hozzászólások

31 hozzászólás
Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Annyira szabadon beengedsz mindent, az összes tévképzetet...
2010. február 12. péntek, 13:34 | Huszti Sándor -...

Érdekes a gondolkodásod Csizi. Annyira szabadon beengedsz mindent, hiszen minden lehetséges, minden-mindennel összefügg, hogy ebbe aztán tényleg belefér az összes igazság, az összes tévképzet és az összes hazugság is. Hogy találod meg akkor az igazságot?

Vagy szerinted nincs is egy igazság, csak rengeteg állítás, ami hol igaznak, hol hamisnak látszik?

Ki tudja? Lehet, hogy neked van igazad!

Az ilyen dilemmákra szoktam azt alkalmazni, hogy amit gondolkodással nem tudunk megérteni, meggyőzni, belátni, ott majd az idő és az eredmények megmutatják, hogy mi az igazság, mi lett volna a helyes út?!

Ha azt látjuk 5-10 éven belül, hogy mi, akik az egy igazságot keressük, egyre jobban leépülünk, akkor be kell látni, hogy nem ez volt a helyes irány.
Viszont ha rajtad látjuk 5 év múlva, hogy nem fejlődtél, csak visszafelé, akkor a szabadelvű Csizi gondolkodásnak nem hiszünk többé!

Majd meglátjuk!

mit is keresünk?
2010. február 12. péntek, 14:23 | Ramina   Előzmény

Zavarban vagyok....

Egy ember igazsága?
Egy szituáció igazsága?
Egy fejlődési szint igazsága?
Egy nézőpont igazsága?
Egy szemlélet igazsága?
Egy hozzáállás igazsága?
Általános igazságok?
Végső igazságok?
Végső igazság?
Egyéni, belső igazság?
Földi igazság?
Égi igazságok?

Nemo - kapitány
2010. február 15. hétfő, 11:59 | Ramina   Előzmény

Szia Nemo!

Az egyéni, belső igazság nekem azt jelenti, hogy összhangban cselekedjek, gondolkozzak, érezzek, beszéljek a legbelsőbb hozzáállásommal, véleményemmel és érzésemmel. A mindenkori pillanatban.Most, ahol épp tartok a fejlődésben.Itt az egyetlen mérce én magam vagyok. Senkihez sem igazodom.

Még az u.n. magasabb igazságokhoz sem.
Különben ez nekem sokáig nagy nehézséget jelentett! Képtelen voltam ráhúzni a nagy, végső igazságokat Jézustól, a Buddhától stb a saját kis életemre.
Aztán sikerült megértenem, hogy azok a nagy Igazságok, azért nagyok, mert én még messze vagyok tőlük. Nem tudom megjeleniteni őket a mindennapi életemben, nem tudom alkalmazni őket............
és nem is kell.
Tudni jó róluk...........e felé haladunk, de jelen pillanatban ezek még nem megélhetőek, egyáltalán vagy csak tört részeiben, az én életemben.

VISZONT, nagyon is megélhetőek azok a mindennapi kis dolgok, amelyekbők majd kikerekednek azok a nagyok.Vagyis önmagam megismerésével és ha magamhoz hűen cselekszem, akkor többet teszek, mint gondolnám :-)

SZABÓ GABRIELLA képe
Valóban
2010. február 14. vasárnap, 8:02 | SZABÓ GABRIELLA   Előzmény

Az igazság sokféle lehet, mindenkié más és más. De a valóság az egy és ezt mutatja meg az ídő.
Ahogy írtad.

A valóság egy???
2010. február 16. kedd, 14:38 | Oiolosselote   Előzmény

Szerintem a valóság sem egy. Perspektíva kérdése csupán. Minden embernek más és más. És ez benne a csoda.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Az igazság és valóság szavainkat számtalan módon értelmezzük
2010. február 17. szerda, 13:35 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Az igazság és valóság szavainkat számtalan módon értelmezzük és értelmezhetjük, de ha a klasszikus értelmezésnél maradunk, akkor:

Igazság az, ami igaz, minden esetben igaz!

Ami nem igaz mindig minden esetben, például nézőpontonként változik, azt részigazságnak hívjuk.
Erre nagyon jó példa a három kereskedő és a Bölcs tanmeséje.

Valóságnak pedig azt szoktuk nevezni spirituális körökben, ami az illúzió világon túl van, ahonnan nézve még az evilági igazságok is tévedések csupán.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Jól látod, még mindig az ezó-maszlag ellen harcolok. Nem raktam
2010. február 13. szombat, 16:38 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Jól látod, még mindig az ezó-maszlag ellen harcolok. Nem raktam helyére.
De lehet, hogy én tévedek, ezért is nyitottam ezt a témát, hátha valaki felnyitja a szemem!

Létezik ilyen igazság?
2010. február 13. szombat, 18:42 | Kassay Noémi   Előzmény

Anita!!!!!!!!!

Na ez biztosan nem kevés idődbe telt mire leírtad, de én köszönöm neked.
Igen , azt hiszem mindenkinek át kell mennie ezeken a helyzeteken, és az egyikünk itt tart a másik meg máshol.
Amikor levizsgáztam asztrológiából, azt hittem nálam van az igazság kulcsa, és sokáig egész jól elvoltam ebben a hitben.
Amikor az élet próbálta megmutatni, hogy még koránt sincs így, hogy ahogy Te is írod ,,csak egy tágabb keretben élek",akkor én is megpróbáltam megmagyarázni ,,Be voltam csontosodva abba a tévképzetbe, hogy áldozat vagyok, akit csak rángatnak odafentről. Meg a hős mártír, akire azért mérnek csapásokat, mert annyira szent, és a szenvedései tisztítják a környezetét."----- hű , ez nagyon mellbe vágott.
A jó sorsom ide irányított hozzátok, hogy végre tovább léphessek.
De vajon eljutunk ahhoz az igazsághoz , amit mindannyian keresünk? Létezik ilyen igazság?
Noa

Igazság
2010. február 16. kedd, 14:53 | Oiolosselote   Előzmény

Létezik-e olyan igazság, amit mindannyian keresünk?

Igen létezik!!

Te vagy, meg én... meg a többiek.

Egyenként, és csoprtonként. Mi vagyunk azok. Önmagunkat keressük.

Mi vagyunk az IGAZSÁG. Csak így tovább!!

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Sanyi sem tökéletes
2010. február 13. szombat, 23:29 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Először is, köszi a válaszokat.

Csizikével, Aditival, vagy másokkal kapcsolatban én is hasonlóan gondolom, mint írtad. Nem konkrétan azt az embert akarom meggyőzni a vitákban, mert tudom, most azért látja úgy, mert ott tart, onnan olyannak látszanak a dolgok. Én is azért látom így, mert itt tartok, innen meg ilyennek látszanak a dolgok.

Hogy kinek van igaza, azt még pontosan nem tudjuk.

Sokszor azért szállok csatába olyan nyíltan egy elméletem mellett, mert tudom, hogy ezt a weboldalt még sokan olvassák rajtunk kívül, és azt szeretném, hogy ne maradjon a "más nézet" kritika nélkül, mert abból arra gondolhatnának az olvasók, hogy egyetértek, egyetértünk vele.
Ezért inkább megírom a véleményemet, részletesen kifejtem az érveimet és akik olvassák, majd eldöntik, hogy kinek is adnak igazat.
Vagyis gyakorlatilag nem is a másikkal vitatkozok, hanem az Ő nézetével és közben a vitákban kifejthető érveken keresztül próbálok másokat tanítani. Ez egy kicsit faramuci módszer, de azért remélem, hogy működik!

Azonban ettől függetlenül, valóban zavar annak a szintnek a gondolkodása, gondolatmenetei, sémái, és ezeket még nem tudtam elfogadni magamban.

Tudom, hogy ezt a problémát csak magamban tudom majd feloldani, nem a másik meggyőzése fog elvezetni a megoldáshoz! Nem is hiszek abban, hogy akikkel vitázok, azok megváltozhatnak, beismerhetnek bármit is a vita közepette! Vita közben harcol az ember, zárt, ezért nem képes változni. Majd az élet tanít!

Viszont még nem kezdtem el Önmagamban az elfogadást, még várok, totyogok egy kicsit. Aztán majd csak elindulok! : )

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Persze, nem is gondoltam, hogy a szememre vetnél bármit is!
2010. február 14. vasárnap, 13:23 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Persze, nem is gondoltam, hogy a szememre vetnél bármit is! Csak úgy odaírtam mintegy megjegyzésként, emlékeztetőként azoknak, akik még olvassák a bejegyzést, köztük magamnak is, hogy: Sanyi sem tökéletes.

Érzem, tudom, hogy nagyjából ismersz és elfogadsz engem és nem kioktatásból írtad, amit írtál, hanem ezt hozta ki belőled amit írtam.
Mert kommentjeinkben nem mindig a másiknak válaszolunk, néha magunknak, máskor meg azoknak, akik erre járnak és hasonló kérdésekkel keresik az útjukat.

Ez az oldal egy nagy lexikon, a lelki önmegvalósítás és az önismereti úkeresés lexikona, amibe egyelőre sokan beleírunk, sokszor másfélét, de azért többnyire megtaláljuk az igazságot.

Köszi! ; )

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
Nem értem, mit akarsz mondani.
2010. február 15. hétfő, 23:25 | Huszti Sándor -...   Előzmény

Nem értem, mit akarsz mondani.

Huszti Sándor - Önismereti tanító képe
A harcainkat mindig a tőlünk különálló dolgok ellen vívjuk.
2010. február 16. kedd, 11:17 | Huszti Sándor -...   Előzmény

De, ezt most értettem!

Teljesen jó a kérdés, hiszen az aktuális harcát tényleg azért vívja az ember, mert el-nem-fogadásban, elkülönülésben van és nem egységben!

Aki egységben van mindennel, abban fel sem merül, hogy lenne olyan dolog, ami ellen harcolni kellene, vagy lehetne, mert nincs olyan dolog, ami más lenne mint Ő.
Hiszen a harcainkat mindig a tőlünk különálló dolgok ellen vívjuk, azokat akarjuk megszüntetni, vagy bekebelezni, még akkor is, ha néha finomítunk ezen az egós szándékunkon és csak elnyomásnak tüntetjük fel.

Vagyis, az egység elérése lenne az, ami alapjaiban megszünteti a harcot, a harcolás szándékát. 

Korábban próbáltam megkerülni, hogy egyesével kelljen befogadnom a dolgokat, és egy lépésben akartam elérni az egységet. Nem sikerült.
Egyrészt túl nagy lépésnek éreztem, nem is láttam el odáig, ameddig lépni akartam, másrészt:

Talán sokkal nagyobb akadály volt, hogy mélyen, legbelül, még nem is akartam odaérni, beérkezni, mert még az itteni dolgaimat akartam élni és befejezni!
Ez részben egós szándék, részben talán a lélek vagy egy közeli szint tévedése, mindenesetre nem sikerült átlépnem ezeket, ezért maradtam a hosszabb, módszeresebb útnál, az önismeretnél.

Nagy spirituális tanítók hirdetik az egylépéses technikát, de mégsem látom, hogy lenne, akinek sikerül! Nem világosodnak meg tömegesen a tanítványaik, pedig elméletben olyan egyszerűnek tűnik!

De azért nem tartom lehetetlennek, és biztosan van és lesz is olyan, akinek az jön be! Szóljon, akinek sikerült!

Választás
2010. február 13. szombat, 12:44 | Hiteles06

Nekem az jutott eszembe erről, amit Sanyi mondott a tavaly áprilisi tanfolyamon, hogy amíg választási lehetőséget érzel egy adott dologgal kapcsolatban, addig azt nem raktad helyre magadban, akkor még dolgod van vele. Ha pedig megvan a megfelelő irány, az lesz a te igazságod, pedig lehet, hogy másoknak az nagyon nem felel meg. De ezt te már talán nem is érzékeled. Nekem ez mostanában kezd letisztulni.

Feliratkozás Hírlevélre