Meditáció | Önmegvalósítás.hu

Meditáció

Figyelem. Valóban figyelni. A figyelmet is, akár a helyes légzést, elfelejtettük. A meditáció gyakorlásával a figyelmünk is finomodik. Észreveszünk olyan dolgokat, amelyek mellett korábban elmentünk. Jobban figyelünk a saját gondolatainkra, viselkedésünkre.

Jobban figyelünk belső érzéseinkre. Az intuíció fokozódik, látásunk kitisztul.

Figyelünk arra, hogy mit mond, hogyan viselkedik a másik ember. Az emberi kapcsolatokban a megértés esélye is sokkal nagyobb.

Úgy gondolom, a meditáció témája körül nagyon sok a félreértés.
Anélkül, hogy most belemennék abba, hogy mi is a meditáció, beszéljünk kicsit az éberségről, ami a meditáció témájával nagyon is összefügg.

A tudatosság szempontjából a valóban éber állapot egy igen nyugodt, békés, tiszta tudatállapot. Ha éber vagy, éber állapotban éled az életed, akkor ez az állapot jellemző rád, ami sajnos ma még mindig kevesekről mondható el, bár -a tendenciákat figyelve- napról napra több és több emberre.

Tény, hogy ha valóban éber vagy, az éjjeli álmod is nyugodtabb.

Egy bemutató alkalmával ismerkedtünk meg. Akkor egy szakmai problémáját illetve pontosabban dilemmáját oldottam.
Aztán felhívott: jöhetnek-e párjával? Válaszom igen volt.

Amikor elkezdtünk dolgozni, elsősorban szakmai problémák kerültek először előtérbe. Később ezekről is szívesen írok. Mert a megoldódásaik tanulsággal szolgálnak.

Most azt a történetet idézem ide, ami egy szabadság-utazás témája köré csoportosult.

Különös tudatállapotok

A hétköznapok gondolatainak fogságában

Hétköznapi tudatállapotban az érzelmek színes örvényében élünk: örülünk s ekkor a madarak is szebben dalolnak, majd pillanatok alatt dühössé válunk és utáljuk az életet; szerelmesek vagyunk vagy gyűlölünk; befogadóak vagyunk vagy éppenséggel beszűkülten félünk..

Több, mint két évtizede meditálok. Mi is a meditáció? * Hogyan kell (sikeresen) meditálni? * Dolgok, amelyekkel nem találkozol a meditációs irodalomban.

Tartalom átvétel